کی میگه همه مطالب باید به هم ربط داشته باشند؟!!

هر چی دوست داری ( قاطی و پاتی )!!!!!

کی میگه همه مطالب باید به هم ربط داشته باشند؟!!

هر چی دوست داری ( قاطی و پاتی )!!!!!

انگلیسی تایپ کنید و SMSبراتون 9 تومان حساب بشه

راهی هست که انگلیسی تایپ کنید و SMSبراتون 9 تومان حساب بشه:
(
در مورد خط همراه اول)
در حالت استاندارد SMS های انگلیسی معمولی که شمادر گوشی خود مینویسید و ارسال میکنید بصورت TextCoding: 7 Bit-tandard و بطول160 کاراکتر ارسال میشوند ، باید SMS های خودتون رو بصورت TextCoding: UCS-2 ارسال کنید تا سیستم مرکز SMS فریب خورده و آنها مانند SMS فارسی حساب کند همان 9 تومان است! که البته اگر شما SMS های خودتون رو با TextCoding: UCS-2 محدودیت 70 کاراکتر در هر پیغام را خواهیدداشت.

خوب چطور شما پیغام خود را بصورت TextCoding: UCS-2 ارسال کنید؟

اگر گوشی شما در ابتدای تایپ SMS به شما اجازه انتخاب بین این دو TextCoding بدهد که همه چیز حل است.اما اگر اینطور نباشد فقط کافیست در شروع SMS خود یک حرف فارسی را وارد کنید تا فرمت نوشتن SMS به UCS-2 تغییر کند بیشتر گوشیها به محض برخورد با یک کاراکتر غیر انگلیسی (حالا مهم نیست که این کاراکتر در گوشی شما بصورت مربع نشان داده میشود یا مثلا یک الف فارسی) فرمت نوشتن را به UCS-2 تغییر میدهند وکنتور تعداد حروف مجاز را در بخش بالای صفحه نوشتن SMS از 160 کاراکتر به 70 کاراکتر تغییر میدهند.

این روش برای کسانی مناسب است که گوشی آنها امکانات فارسی نویسی ندارد و یا اصلا دلشان نمیخواهد فارسی بنویسند .

شاید بپرسید که گوشی من اصلا حروف فارسی ندارد که بخواهم یک کاراکتر فارسی در اول SMS درج کنم تا فرمت پیغام من به UCS-2 تغییر کند !

جواب این است که حداقل پیش آمده که دوست شما برایتان یک SMS فرستاده باشد و شما آن را یا بصورت فارسی و یا بصورت مربع مربع در گوشی خود داشته باشید، کافیست یکی از آن حروف را بردارید و در SMS جدید خود درج کنید.

مرکز ُSMS مخابرات فرق بین SMS فارسی و انگلیسی را از روی TextCoding می فهمد و اگر شما بتوانید به هر صورتی SMS خود را بصورت TextCoding: UCS-2 ارسال کنید برای شما تعرفه 9 تومن حساب میشود به جای 23 تومن!

لازم به یادآوری است که اگر از برنامه های Flash SMS هم استفاده کنید که برای سیستم عامل سیمبین زیاد است بازهم SMS َشما بصورت UCS-2 ارسال میشود که به نفع شماست.

امیدوارم توضیحات روشن و مفید بوده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد