کی میگه همه مطالب باید به هم ربط داشته باشند؟!!

هر چی دوست داری ( قاطی و پاتی )!!!!!

کی میگه همه مطالب باید به هم ربط داشته باشند؟!!

هر چی دوست داری ( قاطی و پاتی )!!!!!

پای سخنرانی دیکتاتورها چطور دست بزنیم و چه زمانی دست زدن را قطع کنیم ...!!!

همینطور که لابد خواندید بعد از اعدام شوهرعمه رهبر کره شمالی،خبرگزاری رسمی این کشور نوشته بود که "این مرد اقداماتی مانند دست زدن بدون شور و هیجان در نشست های سیاسی را در سابقه خود دارد".
اینکه پای سخنرانی دیکتاتورها چطور دست بزنیم و چه زمانی دست زدن را قطع کنیم سابقه طولانی تری دارد. قریب80 سال پیش در زمان شوروی استالین، دست زدن پای سخنرانی سران حزب گاه تا 20 دقیقه طول میکشید و آن هم یک علت داشت: شایعه پیچیده بود که کا.گ.ب سخنرانی ها را زیر نظر میگیرد تا اولین کسی که دست زدن ...را قطع میکند شناسایی کند. این بود که هیچ کس جرات نمیکرد اول از همه دست از تشویق بکشد. سرانجام برای حل مشکل، زنگی را در جلسات کار گذاشتند که اعلام ختم دست زدن را میکرد.
فیلم پایین(
http://goo.gl/2xVIk3) بریده 55 ثانیه ای است از مستند تلویزیون Discovery که کارکرد زنگ را به موقع شروع یک سخنرانی استالین در پائیز سال 1944 نشان میدهد.
پ.ن: مشکل دیگری که با آمدن زنگ ایجاد شد این بود که با زده شدن زنگ و برقراری سکوت، مجددا چند نفری فرصت را مناسب میدیدند که جهت خودنمایی و اظهار جان نثاری بیشتر کف بزنند. فیلم 2 دقیقه ای زیر صحنه کلافه شدن استالین از دست زدن های متوالی بعد از زنگ را در یکی از گردهم آئی ها نشان میدهد( اینجا ببینید:
http://goo.gl/jRUQgj )

جایگاه رفیع و ملا نصرالدین...!!!


 
یک روز ملا نصر الدین برای تعمیر بام خانه خود مجبور شد مصالح ساختمانی را بر پشت الاغ بگذارد و به بالای پشت بام ببرد. الاغ هم به سختی از پله ها بالا رفت. ملا مصالح ساختمانی را از دوش الاغ برداشت و سپس الاغ را بطرف پایین هدایت کرد. ملا نمی دانست که خر از پله بالا می رود، ولی به هیچ وجه از پله پایین نمی آید. هر کاری کرد، الاغ از پله پایین نیامد. ملا الاغ را رها کرد و به خانه آمد که استراحت کند. در همین موقع دید الاغ دارد روی پشت بام بالا و پایین می پرد. وقتی که دوباره به پشت بام رفت، می خواست الاغ را آرام کند که دید الاغ به هیچ وجه آرام نمی شود. برگشت و بعد از مدتی متوجه شد که سقف اتاق خراب شده و پاهای الاغ از سقف آویزان شده است. بالاخره الاغ از سقف به زمین افتاد و مرد. بعد ملا نصرالدین گفت لعنت بر من که نمی دانستم که اگر خری به جایگاه رفیع و پست مهمی برسد، هم آنجا را خراب می کند و هم خودش را می کشد