کی میگه همه مطالب باید به هم ربط داشته باشند؟!!

هر چی دوست داری ( قاطی و پاتی )!!!!!

کی میگه همه مطالب باید به هم ربط داشته باشند؟!!

هر چی دوست داری ( قاطی و پاتی )!!!!!

ابر بارنده...!!!

ابر بارنده به دریا می گفت:
من نبارم توکجا دریایی؟!
در دلش خنده کنان دریا گفت:
ابر بارنده تو خود از مایی


از نگار عزیز

بغض سیاه..!!!


دیریست می نویسم و بر برگ  سرنوشت

جز نقشه ای ز خون شقایق نمانده است

این ناله ای که سر خط آن , غربت دل است

من را به قعر وسعت طوفان کشانده است

نفرین به روزگار که بی خانمان شدم

حکم مرا بدون بخشش و ارفاق خوانده است

من را , ز ناکجای قلب خودت دور کرده ای

بغضی سیاه جای نفس , بی تو مانده است

امشب قرار نیست که من عاشقی کنم

آوارهای روح مرا غم تکانده است...

تغییر...!!!

 

When the egg breaks by an

external power, a life ends.

 وقتی تخم مرغ بوسیله یک نیرو از خارج میشکند، یک زندگی بپایان میرسد.

When the egg breaks by an internal power, a life begins.

وقتی تخم مرغ بوسیله نیروئی از داخل میکشند، یک زندگی آغاز میشود

Great changes always begin with that internal power.

تغییرات بزرگ همیشه از نیروی داخلی آغاز میشود

دل نوشته....!!!

هنوز میتوان ساده ترین ترانه را
  عاشقانه ترین نامید

برای منی که
سیاهی شب ها را


       به سفیدی چشم های مانده به راه
    و سردی سکوت دی ماه  را

 

به گرمی هذیان های تبدار

بخشیده ام

 

برای منی که

از طعم بی تو بودن
         پرم

 

و هنوز از رد پای
     دستمال های به سر بسته 
  خیسم


هنوز می شود از سکوت سرود

میشود پلک بر هم زد

و در عمق نگاهی گم شد

 

هنوز میتوان ساده ترین ترانه را
  عاشقانه ترین نامید

برای منی که
سیاهی شب ها را


       به سفیدی چشم های مانده به راه
    و سردی سکوت دی ماه  را

 

به گرمی هذیان های تبدار

بخشیده ام

 

برای منی که

از طعم بی تو بودن
         پرم

 

و هنوز از رد پای
     دستمال های به سر بسته 
  خیسم


هنوز می شود از سکوت سرود

میشود پلک بر هم زد

و در عمق نگاهی گم شد

 

 با تشکر از صدف عزیز

چند سخن پند آموز..!!!

زندگی طاس خوب آوردن نیست ،
طاس بد را خوب بازی کردن است

کشتن گنجشکها ، کرکس ها را ادب نمی کند .

 

وقتی میتوانی با سکوت حرف بزنی ، بر پایه های لغزان واژه ها تکیه نکن

دکتر علی شریعتی

دنیا را بد ساخته اند ........
. کسی را که دوست داری،تو را دوست نمی دارد .
کسی که تورا دوست دارد ، تو دوستش نمی داری
اما کسی که تو دوستش داری و او هم تو را دوست دارد
به رسم و آئین هرگز به هم نمی رسند و این رنج است....

... زندگی یعنی این
"دکتر علی شریعتی

مصطفی بادکوبه ای..!!!

وقتی تو می گویی وطن من خاک بر سر می کنم/*/گویی شکست شیر را از موش باور میکنم

وقتی تو می گویی وطن من خاک بر سر می کنم* گویی شکست شیر را از موش باور میکنم
وقتی تو میگویی وطن بر خویش می لرزد قلم* من نیز رقص مرگ را با او به دفتر می کنم
وقتی تو می گویی وطن یکباره خشکم می زند* وان دیده ی مبهوت را با خون دل تَر می کنم
بی کوروش و بی تهمتن با ما چه گویی از وطن* با تخت جمشید کهن من عمر را سر می کنم
وقتی تومی گویی وطن بوی فلسطین می دهی* من کی نژاد عشق با تازی برابر می کنم
وقتی تو می گویی وطن از چفیه ات خون می چکد* من یاد قتل نفس با الله و اکبر میکنم
وقتی تو میگویی وطن شهنامه پرپر می شود* من گریه بر فردوسی آن پیر دلاور میکنم
بی نام زرتشت مَهین ایران و ایرانی مبین* من جان فدای آن یکتا پیمبر می کنم
خون اوستا در رگ فرهنگ ایران می دود* من آیه های عشق را مستانه از بر می کنم
وقتی تو می گویی وطن خون است و خشم وخودکشی* من یادی از حمام خون در تَلِ زَعتَر میکنم
ایران تو یعنی لباس تیره عباسیان* من رخت روشن بر تن گلگون کشور می کنم
ایران تو با یاد دین، زن را به زندان می کشد* من تاج را تقدیم آن بانوی برتر می کنم
ایران تو شهر قصاص و سنگسار و دارهاست* من کیش مهر و عفو را تقدیم داور میکنم
تاریخ ایران تو را شمشیر تازی می ستود* من با عدالتخواهیم یادی ز حیدر میکنم
ایران تو می ترسد از بانگ نوایِ نای و نی* من با سرود عاشقی آن را معطر میکنم
وقتی تو میگویی وطن یعنی دیار یار و غم* من کی گل"امید"را نشکفته پر پر میکنم

مصطفی بادکوبه ای

تمام شماره اس ام اس های مهم...!!!

گرفتن خلافی ماشین :30005151 ( عدد عمودی کنار کارت رو بفرستید)

گزارش اطلاع دادن تخلف تاکسی : 30004246( شماره پلاک ماشین متخلف رو بفرستید)

رهگیری نامه پستی : 2000441 (ابتدا حرف Rرا بنویسید و بعد شماره روی رسید پستی رو )

ادامه مطلب ...

اگر ایرج میرزا امروز میزیست..!!!!

اگر ایرج میرزا امروز میزیست

گوینــــــــد مرا چـــو زاد   مـادر                       روی کاناپه،   لمــــیدن آموخت

شب ها بر ِ مـــاهــواره تا صبــح                       بنشست و کلیـپ  دیدن  آموخت

برچهـــره، سبوس و ماست مالید                        تا شیوه ی خوشگلیـدن آموخت

بنــــمود «تتو» دو ابروی خویش                       تا رســم کمان کشـیدن  آموخت

هر مــــاه برفـــت نزد جـــــراح                         آیین ِ چروک چیـــــدن  آموخت

دستـــــــــم بگـــرفت و ُبرد بازار                      همـــــواره طلا خریدن  آموخت

با دایــــــی و عمّه های جعــــلی                        پز دادن  و قُمپُــــــزیدن آموخت

با قوم خودش ، همیــــــشه پیوند                        از قوم شــــوهر، بریدن آموخت

آســــــوده نشست و با اس ام اس                        جک های خفن، چتیدن آموخت

چون سوخت غذای ما شب وروز                       از پیک، مدد رسیــــدن آموخت

پای تلفــــن دو ساعت و نیــــــم                          گل گفتن و گل شنیـــدن آموخت

بابــــــام    چــــو آمد از سر کـــار                      بیماری و قد خمیـــــدن  آموخت

________________________________________________________________________

گویند     مرا  چو   زاد     مادر                      پستان به دهان گرفتن  آموخت

شب ها   بر ِ  گاهواری      من                      بیدار نشست  و  خفتن  آموخت

دستم  بگرفت  و پا  به  پا  برد                       تا شیوه ی  راه  رفتن  آموخت

یک حرف و دو حرف بر زبانم                       الفاظ  نهاد    و  گفتن   آموخت

لبخند    نهاد     بر    لب    من                       بر غنچه ی گل شکفتن آموخت

پس هستی من ز هستی  اوست                     تا هستم وهست  دارمش دوست

تشکر از همه دوستان

سلام به همه دوستان قدیمی و جدید خودم  

لازم دونستم از همه دوستانی که برای من ایمیل های زیبا می فرستند و به بلاگ من سر می زنند تشکر کنم . از جمله آقای خالصی عزیز که دوست بسیار صمیمی و قدیمی من هست و همینطور صدف عزیز که بااینکه چند وقتی بیشتر نیست که باهم آشنا شدیم ولی منو با ایمیل های زیباش شرمنده میکنه. 

امیدوارم بتونیم برای هم دوستهای اینترنتی خوبی باشیم